דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה ללידה לפי שיטת החינוך החדשה. חוזה כרמלוס 

מאת    [ 04/12/2010 ]

מילים במאמר: 1168   [ נצפה 2035 פעמים ]

הכנה ללידה לפי שיטת החינוך  החדשה – חוזה כרמלוס

לידה נינוחה ,רגועה ,שלווה בנוכחות מלאה היא לא  מעשה קסמים   אלא תהליך עמוק ועבודה קשה , אישה לא חייבת לצרוח מכאבי תופת לקבל אפידורל ולשכב מחויכת ו"משותקת"  למיטה ,קיימת אפשרות אחרת חדשה  – לידה נינוחה, שלווה רגועה  ובנוכחות מלאה.  נוכחות מלאה  בלידה שלך בה את מוזמנת לפגוש  את תינוקך  שנשאת ברחמך , כשאת ערה ולא מטושטשת מכל מיני  חומרים מלאכותיים למנהם .

את מוזמנת לרכוש ארגז כלים המכיל טכניקות כמו נשימות, דמיון מודרך והרפיה עמוקה, שיאפשרו לך לשים את הידע השכלי, בצד ולהשתמש בידע הטבעי והידע הרגשי  – זה כל מה שדרוש  ללידה עדינה.

   מאחורי השיטה שפיתחתי  עומד רציונל מאוד פשוט:  המציאות והטבע : למידה  מניסיון  של בעלי חיים  ממשפחת היונקים,  מנשים  מתרבויות שלא נחשפו לתרבות המערב שיולדות בקלות, רוב הלידה  כיום  הוכתב על ידי התרבות הישנה : החל מהמשפט  "בעצב תלדי בנים"  עד סיפורי לידה מפחידים ומסרטי קולנוע מבהילים . ידע  ישן  זה שנחשפנו אליו  במהלך חיינו בנה  אצל רובנו ציפייה מאוד מפחידה ללידה שלנו. שיטות החינוך הישנות  פיתחו אצל רובנו  דימוי מעוות של אירוע הלידה שהתוצאה משיטות ישנות אלה  שרובנו  מתוכנתים לפחד מהלידה. הפחד זה של הלידה הוא זה שיוצר את  מתח ומתח מביא את כאב - בבחינת ציפייה שמגשימה את עצמה.

 כבר הוכח מדעית שישנו קשר סימביוטי בין המוח לגוף .לכן  במקום לאפשר לעצמנו להיות קורבן של שיטות חינוך ישנות , אנו יכולוים  להשתמש בשיטות החינוך החדשות  ולנצל אותם  לטובתנו, למשל על ידיחשיבה חדשה וחיובית  ללידה. לא להעביר  את הלידה בניסיון להעביר את הכאב, אלא פשוט  להשהות  את שכל  ולאפשר  למציאות  ולגוף לתפקד בשלמות .כל זמן להיות  מרוכזת בנשימה, להרגיש את הלידה,ולא להרגיש את הכאב.

 

חשוב ללמוד כיצד להתמודד טוב יותר עם מצבי מתח. חשוב  ללמוד טכניקות שמתייחסות לקשר שבין המוח לגוף". מאשר שיטות חינוך ישנות  המדברות על התמודדות עם הכאב בזמן הלידה. בהם משתמע שיש  להתייחס  לכאב כאל חלק בלתי נפרד מהלידה, לעומת שיטת חינוך  חדשה שפיתחתי שמחנכת  לשינוי בהתנהלות הלידה: לאפשר לעצמנו  לידה נטולת כאב.

 החידוש והמהפכה בשיטת החינוך החדשה  הוא  הרעיון שלידה היא לא  אירוע  טראומטית. בשיטות החינוך הישנות שלימדו אותנו  ברור לרובנו  שלידה היא  אירוע טראומתי קשה  מפתחידה  וכואבת , וכולנו מתפללים שהיא תהיה קצת פחות  טראומטית, קצת פחות קשה וקצת פחות כואבת . מי חשב שהיא יכולה להיות לידה רגועה , עדינה, שלווה ובנוכחות מלאה ?

שיטת החינוך החדשה עוזרת גם כשיש סיבוכים בזמן הלידה, כיוון שהיא עוזרת להורים לשמור על קור רוח ולהתרכז בלידה.  הרגיעה השלווה והנחת  בה נמצאים  ההורים  מחזקים אותם  אחד  מחזק את השני  ו בדר"כ תחושת הרוגע  נדבקת גם לאח הבכור  גם למשפחה המורחבת וגם  לצוות בית החולים,

אישתי  אשר לקראת הלידה פיתחה רעלת הריון.  בחדר הלידה  שיחקנו  ביחד בעזרת דמיון מודרך,הרופאה  שמה לב שלחץ הדם של אישתי  ירד באופן משמעותי בזמן שאנו משחקים . כשהאחיות היו נכנסות לחדר בקבוצה ןהרעישו , לחץ הדם של אישתי  היה מטפס  שוב למעלה. לאחר  זמן קצר שמנו  לב שהצוות החל לשתף פעולה ושמר על אווירה נינוחה  ורגועה, למרות הלחץ שהודעה על רעלת ההריון . אישתי  ילדה לידה טבעית ללא  משככי כאבים, למרות שלפני הלידה היה  שימוש בזירוז "בלון . שבשלב זה החלנו שוב לתרגל את הנשימות שאפשרו לאישתי  לחזור לעצמנו, לרצונות שלנו  ולתוכנית הלידה שלנו  - שלב זה היה  קריטי מבחינתנו , מכיוון שבקלות יכולתנו  לאבד את  תחושת הניחוחות השלווה והרגיעה .

חשוב  לאפשר לגוף  ולתינוק לנהל את קצב הלידה. לנוח  בין הצירים ולעשות  עבודת הרגעה של נשימות , לקחת המון אוויר  וכך להמשיך עד שהתינוק רוצה לצאת . יתרון גדול הוא לבוא מוכנים  עם ידע לגבי מהלך הלידה. לדעת בכל רגע באיזה שלב  נמצאים. ידע זה בשילוב אמונה שהמציאות והגוף  יודע את אשר הוא צריך לדעת לגבי הלידה , בנוסף לכך  גם  לכבד את רצון התינוק  ולהנות ולהתאים את עצמנו  לקצב הנכון שלו , הוא שאפשר לנו  לא לאבד את הרגיעה , מבלי לאבד שליטה ולהתנהל  מתוך אחריות הורית .

 הלידה היא  אירוע רחב ומקיף , הנחווה רק על ידי ההורים .  התינוק שמושפע מאוד מאופן הלידה, השפעה לעיתים מתמשכת לאורך זמן רב  ועל כל בני המשפחה. תינוק שחווה לידה נינוחה  יהיה תינוק נוח יותר ואם שחוותה לידה רגועה נינוחה  ושלווה , מתאוששת בקלות  ומסוגלת  להעניק  טיפול טוב יותר לתינוק ולשאר בני המשפחה. בנוסף, ילדי  המשפחה שומעים סיפור לידה חיובי וההטבעה של דימוי הלידה אצלם  טובה. בתי  הקטנה " החליקה " ברכות  אל המציאות .הלידה  הייתה זו חוויה מדהימה. סיפרתי  לבני הבכור שהלידה  של אחותו הקטנה  הייתה אירוע מופלא. אני מאמין שזה השפיע עליו לטובה הוא  יודע  כי לידה היא חוויה מופלאה"

אני חושב שיתרונות שיטת החינוך החדשה  הם בכך שהשיטה  פשוטה ומותאמת  מאוד למציאות  ולעיניננו  ללידה  :  היתרונות הברורים  ביותר הם התוצאות: לידה רגועה  שלווה  ומהנה  ולא אירוע  טראומטי, המחזקת אותנו  לכל החיים. ההתאוששות הפיזית מהלידה , התינוק  רגוע והקשר הורים -תינוק מתחיל  ממקום מכבד ומקשיב.

קורסי ההכנה ללידה  הישנים  נותנים  מידע  רב וחשוב  לגבי הלידה אך לא   לתחושת שלנו ולרגשות שלנו ובטח לא לאמונות שלנו  ולא  מספק  כלים נפשיים להתמודדות  עם המציאות  של חוויה  חדשה  ומרגשת .  ההתמודדות עם צירים חזקים . כיצד לאפשר לעצמנו להרגיש  בזמן  הצירים הרגשת הצלחה וסימן טוב  ולרכז את  עצמי  ולנשום ... לבין האפשרות  הישנה  לסבול בזמן הצירים   ולהפזר  ואז הצירים  מכווצים   ומכאיבים  . מה עושים  כשיש  צורך ללחוץ. האם צריך  לדחוף, או רק לאפשר למציאות לגוף ולתינוק לעשות את שלהם. ובכל זאת כשמרגשים  צורך חזק לדחוף לעשות  זאת - איך?  באופן מכווץ ועצור, או בעזרת נשימות . להקשיב למיילדת שדוחקת  "ללחוץ חזק בפה סגור ולעצור את הנשימה", או לסרב ולהמשיך בדרך החינוך החדש שלמדתי .

השיטה חדשה  מתאימה לכל  המעוניינים  לקחת אחריות על המציאות שלם  החל  מלידה ילדהם , שמעוניינים להיות נוכחים במציאות של ילדהם ,  שיטת החינוך החדשה היא  לא מעשה  קסמים  . אלא  תהליך עמוק ומקיף  מאוד בשילוב של עבודה קשה בתחילה שלא כולם  באמת פתוחים  לעבורו. המציאות  ובעינננו  הלידה היא אירוע מאוד מורכב וטבעי. אנחנו מתמודדים במציאות  עם דברים שלעיתים  נראים  קשים , אבל זה בכייף  והזדמנות פז להתמודד איתם".

כל אבא  מוזמן להצטרף ללידה. בעל בן זוג  רגוע  משפיע על התנהלות האמא  ולכן אני ממליץ  שהאבא  ישתתף וירכוש כלים להתמודדות  במצבים שונים . כדי  להיות שותף מלא ללידה. לעזור לאמא וביחד  להירגע, לזכור את  הכלים שלמדו ביחד , לתמוך כשיש רגעים קשים יותר , לעזור לחשוב חשיבה חיובית , להרפות ולנשום ולחזק אותה  מאוד. להרגיש מגובשים ומכוונים יחד ללידה עצמה, כד  שתרגישו  ששלושתכם  עברנתם  את הלידה ביחד".

חוזה כרמלוס ,B.E.D בחינוך מיוחד -תראפיה באומנות תנועה ומוסיקה . גנן ,מחנך ומורה עם ותק של 20 שנה , מחבר ספרי ילדים מאמן משפחתי זוגי ואישי,מגשר , מנחה הורים נוער וילדים מנהל בלוג בנושא חינוך ומשפחה ,מרצה ומנחה סדנאות בנושאי משפחה הורות זוגיות ושינויים בחיים.כותב ומפיץ את "נביא ממתקים " עלון אינטרנטי להורים בנושאי יחסים ותקשורת במשפחה, המופץ ללא תשלום באמצעות המייל. לקבלת העלון נא לפנות לדוא"ל josecaramelos@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב